Seguint el fil de l’escrit anterior, ens tornem a centrar en l’aposta per les noves tecnologies i la seva adaptació en relació a la ciutadania. En aquest sentit i, apuntant l’opció dels Telecentres de què ens parlava Laura Rojas, em disposo a fer una breu proposta de telecentre en el context que tot seguit presento.
Les taules mostren l’origen de la població del barri de Sant Llorenç, tant la que prové de l’interior d’Espanya com la que ho fa d’altres continents. Si es calcula el nombre d’estrangers sobre la població total s’obté que el 5,05% dels habitants del barri són estrangers. Així doncs, es pot dir que al barri es presencia una gran diversitat de població.
La primera fa referència a una article a educaweb.com el titular del qual parla per si sol: “Augmenta la distància entre els coneixements dels joves i les necessitats laborals de les empreses”.
(http://www.educaweb.com/EducaNews/Interface/asp/web/NoticiesMostrar.asp?NoticiaID=2574).
El segon apunt té a veure amb la quantitat de joves que, després de 4t d’ESO decideixen abandonar el món de l’educació per entrar al laboral.
- Cohesió social
- Formació professional
- Integració a l’entorn i a les especificitats del món laboral
- Foment de la llengua catalana
He assenyalat formació professional amb la voluntat que aquest centre sigui capaç de detectar les mancances de l’educació (que, segons l’article citat són, entre d’altres l’anglès) i posar-hi solució. Així, cursets d’anglès a distància podien ser un primer pas en aquesta aventura.
Amb tot, l’ambient càlid i acollidor del centre hauria d’emprar el català com a llengua vehicular entre els membres. Així, en un barri castellanoparlant com és Sant Llorenç, els usuaris trobarien un lloc on poder posar en pràctica els coneixements teòrics de l’escola.
Totes aquestes puntualitzacions s’entrelliguen i troben el seu punt de partida en les noves tecnologies. Com, sinó, podríem agrupar una colla de joves amb aquest objectius? Davant d’un ordinador. Amb l’adaptació de nous softwares a aquestes iniciatives, els joves podrien pair totes les finalitats del projecte de forma lúdica. Apuntant encara més lluny, els destinataris, a més, gaudirien de l’accés a les noves tecnologies i es familiaritzarien amb elles, cosa que, alhora, donaria transfons professional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada